فناوری

آی‌قصه اولین کارآموز خود را در شرکت دانش‌بنیان تقدیر کرد

آی‌قصه کاریار، استارتاپ اجتماعی در حوزه آموزش کدنویسی، به خاطر جذب اولین کارآموز خود در شرکت دانش‌بنیان «آی‌قصه» از این شرکت تقدیر کرد. «آی‌قصه»

آی‌قصه

مدیرعامل کاریار گذراندن دوره کارآموزی دانشجویان در شرکت‌های مختلف را در ابتدا دشوار اعلام کرد و به همین خاطر از آی‌قصه به این خاطر که این کار را «امکان‌پذیر» کرده، تقدیر کرد.
به گزارش روابط عمومی آی‌قصه؛ پوریا عالمی، مدیرعامل و بنیانگذار آی‌قصه در مورد این اتفاق گفت: «ما می‌دانستیم مجموعه کاریار بچه‌‌های مستعد از سراسر ایران را استعدادیابی و کشف می‌کند و آن‌ها را در حوزه‌های مختلف پرورش می‌دهد تا به نیروهای توانمند تبدیل شوند. یکی از این حوزه‌ها، برنامه‌نویسی است.»
او ادامه داد: «برخی از دوستان ما از جمله مدیر IT آی‌قصه به عنوان مربی و منتور با مجموعه کاریار همکاری می‌کرد. در این همکاری یکی از حاضرین در کاریاکه استعداد خوبی داشت را کشف کرد و او به عنوان کارآموز زیرنظر تیم فنی ما فعالیت خود را آغاز کرد.»
به گفته عالمی آن فرد پس از گذراندن دوران کارآموزی، رشد پیدا کرد و به مرحله استخدام هم رسید و این اولین جذب حرفه‌ای و تبدیل شدن کارآموز به نیروی استخدامی از مجموعه کاریار شد.
در همین زمینه زهرا عمرانی، مدیرعامل کاریار همچنین درمورد این جذب نیرو و فعالیت کاریار گفت:

کاریار استارتاپ‌ اجتماعی

کاریار استارتاپ‌ اجتماعی است که هم‌زمان با شیوع کرونا شکل گرفت. شیوع کرونا سبب شد تا فشار اقتصادی بیشتر شود و بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک از بین رفتند و افراد به خاطر تعطیلی کسب‌وکارشان بیکار شدند؛ اما در این شرایط در حوزه تکنولوژی کسب‌وکارها به‌شدت رشد کردند.
او ادامه داد: «به همین خاطر تیم موسس کاریار از این فرصت استفاده کرد و به افراد کمک کرد تا یکسری آموزش‌های مرتبط در حوزه کدنویسی و یکسری مهارت‌ها برای کار در استارتاپ‌ها را ببینند و به این ترتیب جذب بازار کار شوند.»
عمرانی با اشاره به اینکه در کاریار موسسات نیکوکاری به‌خصوص آنهایی که در حوزه توسعه تحصیلی فعالیت می‌کنند، دانشجویان مرتبط با برنامه‌نویسی را به کاریار معرفی می‌کنند، گفت: «این دانشجویان پس از طی فرآیندی جذب کاریار می‌شوند. آموزش هم توسط موسسات معتبری که با کاریار همکاری می‌کنند، صورت می‌گیرد. بچه‌ها هرهفته در کلاس‌های حل تمرین شرکت می‌کنند و با منتورها در ارتباط هستند تا فرایند آموزش را به خوبی طی کنند.»
به گفته عمرانی بعد از پایان دوره آموزشی، دانشجویان برای گذراندن کارآموزی جذب شرکت‌ها می‌شوند و پس از پایان کارآموزی استخدام می‌شوند.
او همچنین بیان کرد: «اولین دوره آموزشی کاریار آبان‌ماه ۹۹ آغاز شد. جذب دانشجویان برای گذراندن دوره کارآموزی توسط شرکت‌ها به سختی انجام می‌شد چون آن‌ها نتیجه کار را ندیده بودند و اعتماد زیادی نداشتند.» آنطور که عمرانی می‌گوید ۲ نفر از شرکت‌کنندگان تا پایان سال ۹۹ تمام دوره‌های آموزشی خود را به پایان رسانده و آماده به کار بودند و کاریار رزومه آن‌ها را به چند شرکت ارسال کرده بود.
او با اشاره به اینکه رزومه یکی از افراد این شرکت را آی‌قصه دید، گفت: «آی‌قصه ابراز علاقه کرد تا دانشجوی ما به عنوان کارآموز در تیم فنی کار کند و بعد امسال کارآموزی تبدیل به استخدام شد و همچنان در تیم فنی آی‌قصه کار می‌کند. خیلی هم در این حوزه رشد کرده است.»
بیشتر بخوانید:

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا