روستا نشینان

روستای کندوان، روستایی زیبا در دل صخره ها

یکی از شهر های نزدیک به روستای کندوان، تبریز است. باید از تبریز به سمت اسکو حرکت کنید و در ادامه راه خود به سوی شهر اسنفجان راهی شوید

روستای کندوان یکی از سه روستای صخره ای در جهان، و از زیباترین جاذبه های گردشگری استان اذربایجان شرقی است. روستای کندوان شهرت خود را به خاطر داشتن خانه هایی با معماری به سبک کندوی عسل است. کندوان در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی شهر تبریز قرار دارد و یکی از روستاهای دهستان سهند و از توابع بخش مرکزی شهر اسکو است.

روستای کندوان در گذشته در اثر فعل و انفعالات آتشفشانی کوه سهند به وجود آمده است و بر اثرگذشت هزاران سال تبدیل به یک منطقه خوش آب و هوا در این بخش شده است. وجه تسمیه روستای کندوان به دلیل خانه‌ هایی است که در دل صخره‌ های بومی قرار دارند و شیوه معماری به کار رفته در ساخت آنها سبک بومی و صخره‌ ای است. کندوان با داشتن ویژگی ها خاص و معروف خود، نامش را در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسانده.
آدرس دقیق و فاصله تبریز تا روستای کندوان
یکی از شهر های نزدیک به روستای کندوان، تبریز است. باید از تبریز به سمت اسکو حرکت کنید و در ادامه راه خود به سوی شهر اسنفجان راهی شوید. ادامه مسیرتان در این راه را باید تا رسیدن به روستای کهنو در نظر بگیرید تا در نهایت به مقصد خود برسید. روستای کندوان و تبریز در فاصله ای ۳۰ کیلومتری از یکدیگر قرار دارند و اسکو و کندوان نیز فاصله ای ۱۸ کیلومتری دارند.

مطالب مرتبط:

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا