فناوری

وردپرس چیست ؟ طراحی رایگان وبسایت دلخواه با وردپرس در دو ساعت

وردپرس چیست | احتمالا تا کنون اسم سیستم‌های مدیریت محتوا به گوشتان خورده است اما واقعا این سیستم‌ها چگونه عمل می‌کنند و کارشان چیست؟ وردپرس چیست

وردپرس چیست

به طور ساده باید بگوییم: سیستم‌های مدیریت محتوا ابزارهای تحت وب هستند که به صاحبان کسب و کار و طراحان سایت این اجازه را می‌دهند تا بتوانند با دانش کدنویسی کم اما خلاقیت بالا سایت خود را طراحی و پیاده‌سازی کنند و به کسب درآمد و معرفی خدمات خود بپردازند.
سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا، دروپال و …. دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که این ویژگی‌ها سبب ایجاد تمایز میان آنها می‌شود. اما آنچه که امروزه بر همه توسعه‌دهندگان سایت ثابت شده است، محبوبیت فوق‌العاده بالای وردپرس در میان دیگر سیستم‌هاست. به طوریکه به جرات می‌توان گفت امروزه وردپرس، بهترین سیستم مدیریت محتوا در تمامی زمینه‌ها می‌باشد.
یعنی شما با طراحی سایت خود در بستر وردپرس قادر به طراحی هر نوع سایتی با هر نوع کاربری خواهید بود و تمامی نیازهای شما برطرف خواهد شد. البته داستان به همین جا ختم نمی‌شود! چراکه وردپرس علی‌رغم تامین همه نیازهای شما رابط کاربری و تنظیمات بسیار ساده و آسانی دارد. به طوریکه برای کار با آن به هیچ نوع دانش‌کدنویسی نیاز نخواهید داشت! در ادامه تاریخچه وردپرس را به شما شرح خواهیم داد.
سفر وردپرس در سال ۲۰۰۳ زمانی آغاز شد که دو توسعه‌دهنده، مت مولنوگ و مایک لیتل، شروع به ساخت یک پلتفرم جدید وبلاگ نویسی بر روی یک نرم‌افزار متوقف‌شده به نام b2 / cafeblog کردند. مدت کوتاهی پس ‌از اینکه این پروژه رها شد، این دو توسعه‌دهنده تصمیم گرفتند که روی آن کار کنند و به توسعه آن ادامه دهند.
آن‌ها احتمالاً نمی‌دانستند که یک چنین سفری را آغاز می‌کنند که درنهایت به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان کمک می‌کند، هزاران شغل ایجاد می‌کند و کل صنعت توسعه‌دهندگان، طراحان، نویسندگان، وبلاگ نویسان و ناشران وب را تغییر می‌دهد.
در تاریخ ۲۷ می ۲۰۰۳، اولین نسخه وردپرس در دسترس قرار گرفت.
با افزایش تعداد کاربران، وردپرس روزبه‌روز پیشرفت کرد و هم‌اکنون در سال ۲۰۲۰ به محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا تبدیل‌شده است.

دلایل محبوبیت خیره‌کننده وردپرس چیست؟

۱٫ رابط کاربری آسان و سریع

اغراق نیست اگر بگوییم برای کار با وردپرس نیازمند هیچ دانشی از برنامه‌نویسی تحت وب نخواهید بود! این سیستم مدیریت محتوای قدرتمند رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد به طوریکه اگر تا به الان با سایتهای وبلاگ نویسی و یا حتی نرم افزار word (از مجموعه نرم افزارهای آفیس) کار کرده باشید، کار با وردپرس برای شما کاملا آسان است و هیج زمانی برای آموزش آن نیاز نخواهید داشت.
تمام آنچه که در سیستم مدیریت محتوای وردپرس صورت می‌گیرد همانند نرم افزار آفیس بوده و علاوه برا آن، با کشیدن و رها کردن بسیاری از المانهای موجود در آن می‌توانید به سرعت سایت خود را طراجی کنید.

۲٫ امکان طراحی هر نوع سایتی با وردپرس وجود دارد!

بله درست شنیده‌اید! شما با وردپرس می‌توانید هر نوع سایتی مانند سایت فروشگاهی، آموزشی، خبری، شرکتی، بازی، فیلم و موسیقی، دانلودی و… را در کمترین زمان طراحی و پیاده‌سازی کنید.

۳٫ وردپرس به طور کامل و حرفه‌ای فارسی سازی شده است!

در حال حاضر وردپرس فارسی در اختیار تمامی‌ کاربران فارسی زبان می‌باشد. شما با نصب وردپرس و انتخاب زبان فارسی می‌توانید یک سیستم مدیریت محتوای حرفه‌ای که کاملا با زبان شما منطبق است داشته باشید تا بتوانید به طراحی سایت موردنظرتان به خوبی انجام دهید.

۴٫ امکان شخصی‌سازی تنظیمات و طراحی سایت دلخواه

یکی از مزیت‌های فوق‌العاده مهم وردپرس وجود ابزارهای چون افزونه‌ها و قالب‌های کاربردی و بسیار متنوع آن است. این ابزارهای کاربردی و اکثرا رایگان به شما کمک می‌کنند تا امکانات و ویژگی‌های سایتتان را آنطور که دوست دارید سفارشی‌سازی کنید و دقیقا همان چیزی که در ذهنتان است را پیاده‌سازی نمایید. این ابزارها همه در مخزن وردپرس وجود دارند و رایگان هستند و شما با نصب آنها بر روی سایت وردپرسی‌تان می‌توانید از آنها استفاده نمایید. از طرفی دیگر روز به روز به تعداد این افزونه‌ها و قالب‌های سایت اضافه می‌شود و این موضوع خود یکی از برتری وردپرس بر دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا است.

۵٫ سیستم مدیریت محتوای وردپرس امنیت بالایی دارد!

شما حتما باید توجه داشته باشید که به طور کلی امنیت مقوله‌ایست که هیچ‌گاه ۱۰۰ درصد نخواهد بود. یعنی هیچ پلتفرمی نمی‌تواند به شما امنیت ۱۰۰ درصدی بدهد. اما با رشد و توسعه وردپرس در بخش‌های مختلف امروزه با انجام یک مجموعه کارهای نسبتا ساده می‌توانید امنیت سایتتان را فوق‌العاده بالا ببرید و خیالتان بابت امنیت سایت راحت شود.
بیشتر بخوانید:

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا